torsdag 11 mars 2010

Pasta med salami och mozzarella

Jag spenderade helgen i Göteborg och åt på en liten restaurang en fantastisk pasta! Väl hemma igen bestämde jag mig för att göra ett försök att komponera en liknande rätt.

Jag har inga direkta mått utan höftade mest men gott blev det!

Koka valfri pasta, jag valde linguini fullkorn.

Blanda salami, mozzarella, lite krossade tomater, lite grädde, champinjoner om man gillar det. Häll av den kokade pastan, blanda i röran och låt allt bli varmt. Avsluta med att lägga några skivor lufttorkad skinka ovanpå. En ren njutning att äta. Tyvärr blev det ingen bild, jag var så ivrig att börja äta att jag helt glömde bort att fota :-)

~Karin

3 kommentarer:

  1. Låter gott! Jag glömmer alltid bort att pasta är god och bra mat.

    SvaraRadera
  2. Låter smaskigt! Vilken restaurang var det??

    SvaraRadera
  3. Oj jag vet faktiskt inte vad den hette. Låg alldeles i närheten av Avenyn :-)

    SvaraRadera