tisdag 30 mars 2010

Fisk med soltorkade tomater

inte den bästa bilden men det är så gott!
Den här maträtten bjöds jag på hos en kompis för några veckor sen, så gott att jag bestämde mig för att laga den själv :)

200 gram vit fisk, jag valde sik. Lägg i en ugnsfast form, krama ur en halv citron över fisken, salta och peppra. Häll över 3 dl matlagningsgrädde, och lägg i soltorkade tomater, i grädden och på fisken och ställ in i ugnen i 200-220 grader i ungefär 15 minuter. Koka potatis till det, och bara njut av mat som nästan tillagar sig själv :)

~Karin

4 kommentarer:

  1. Låter gott. Bra med recept som är enkla och inte kräver så mycket tid.
    Ska prova det någon dag, måste bara köpa soltorkade tomater först.

    SvaraRadera
  2. Gott gott det ska jag pröva. Äter jufisk numera 4 gånger i veckan till vardags.
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Det ska jag testa! Älskar fisk men är lite dålig på att komma på olika varianter just när det gäller fisk så alla tips är välkomna :)

    SvaraRadera
  4. Mmm det här lät riktigt gott med de soltorkade tomaterna till, blir sugen :)

    SvaraRadera