lördag 28 april 2012

Så enkelt och så fantastiskt gott

Jag hittade en påse gula kantareller i frysen när jag letade efter köttfärs. Bestämde mig för att  göra en köttfärsröra med svampen i. Det här är inget märkvärdigt recept men ibland glömmer man bort det enkla i jakt efter nya recept, i alla fall jag. Borde passa som LCHF om du tar bort pastan.

Köttfärssås med gula kantareller

1 gul lök
1 klyfta vitlök
500 g nötfärs
gula kantareller 
 lite krossade tomater
lite tomatpuré
creme fraiche

Bryn den hackade löken, tillsätt köttfärsen och låt den bryna klart.
Tillsätt svampen, krossad tomat efter smak ( jag tog bara lite, den får ju inte över i smak) och en msk tomatpuré.
Låt allt småputtra en stund och koka bort ev vätska.
Salta och peppra. 
Till sist ha i creme fraiche så att det blir en krämig konstistens.

Jättegott tycker Barbro

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med bloggskribenten! Det här blev riktigt gott och hamnar i min favoritlista.Så gott som omväxling till traditionell köttfärssås.

    Trevlig matblogg!

    SvaraRadera