onsdag 26 augusti 2009

Inkokt lax / Limpa

Söndagspyssel
En svensk klassiker och stor favorit i den Franssonska hemmet är inkokt lax. Kokas i en gott spad av mycket dill, morötter och lök. Med fördel dagen före och förvaras i sitt spad till dess. Saftig och god laxrätt. Skriver inte ut receptet eftersom det går att söka överallt....
Jodå, det finns en lax därunder...
Och passade på att baka Agnes limpa ett recept som jag fick av Karin, en väninna från Strängnästiden. Är det här du letar efter Sofie?



Å när ugnen ändå var varm passade förstås Anders på att se till att fylla på chokladnivån med en drömtårta.

2 kommentarer:

  1. Fasiken nu blev jag ju hungrig igen;-))

    Är ju en stor laxfantast så inkokt har jag testat - men brödet hörru det ser ju hur gott ut som helst = vill ha!
    Å rulltårtan skulle jag säkert hitta utrymme till jag lovar!

    SvaraRadera
  2. Har vissa förhoppningar om att brödet kan vara rätt! Hoppas du tar med ett smakprov på lördag...

    SvaraRadera