onsdag 4 november 2009

Pastagratäng

Efter en lång tids oinspiration på matfronten har jag äntligen kommit fram till några nya vardagsrecept att testa... Om någon sitter på några enkla vardagsrecept så dela gärna med er, jag har aldrig varit så osugen på att laga mat som nu, vilket leder till många dyra och trista uteluncher. Jag behöver hjälp!

Den här veckans nyhet på matfronten är ett lite omgjort recept på en pastagratäng som jag hittade i Laga lätt.

I receptet är det tonfisk och majs och purjolök, men eftersom inte jag är nåt fan av lök eller majs så hade jag bara i tomater istället. Receptet är för 8 personer.

4 tomater
200g philadelphiaost
2.5 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk
1.5 liter kokt pasta
2 burkar tonfisk i vatten
2 dl riven mager ost
2 msk dijonsenap
oregano/salt/svartpeppar

Sätt ugnen på 225 grader. Hacka tomat, blanda philadelphia, mjölk, grädde och blanda sen i resten.... Häll i en form och grädda runt 20 minuter. Riktigt gott, snabbt och enkelt! Toppbetyg enligt mig!

~Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar