lördag 16 oktober 2010

Citronkladdkaka

De senaste två veckorna har jag varit ansvarig för att laga middag här hemma, då hade jag inte lagat mat på sex veckor. Hade varken inspiration eller ork till det efter att vår lilla dotter hade fötts. Förra veckan lagade jag bara enkla rätter och gamla klassiker, men den här veckan har jag provat nya recept. Först tänkte jag bjuda på en efterrätt som jag bakade i torsdags, en citronkladdkaka. Väldigt enkla förberedelser i nivån med att smälta smör och riva citronskal och sedan bara röra ihop allt och sätta in i ugnen. Receptet kommer härifrån.



Min kaka fick stå lite längre i ugnen än receptet angav, saften av en citron kan ju bli väldigt olika stor mängd beroende på storlek och mognad. Gott med grädde till! Nu kom jag förresten på att jag glömde att pudra den med florsocker, hoppsan. Spännande med en ny smak och den blev verkligen kladdig men jag vet ändå inte om jag kommer att baka den igen. Det finns ju så mycket andra bakverk att upptäcka som kan vara ännu godare...

Enjoy! Sofie


1 kommentar:

  1. Så gott det där lät.
    Ska prova den. Är lite less på alla kladdkakor med chocklad.

    Ha det gott.
    Synnöve.

    SvaraRadera