fredag 11 juni 2010

Nöt- och chokladrutor!


Jag har tidigare skrivit om vårt sökande efter ett recept som försvunnit, på nöt-och chokladrutor. Idag var det dags att testa nästa recept.

Resultatet var.... helt gudomligt! Lite sega men ändå knapriga, helt rätt konsistent! Nu krävs bara lite finjustering av receptet så kommer det att vara perfekt.


2 ägg
3 dl socker
225 gram smält smör
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
5 msk kakao

100 gram hackade hasselnötter strös ovanpå.

Blanda allt och grädda i 200 grader 10 minuter. Håll koll efter åtta minuter - smeten reser sig och bubblar upp. När den sjunker igen är den klar! ( En liten långpanna)

En bra start på helgen :) ~Barbro och Karin

5 kommentarer:

  1. Är det sant? Spara en till mig, smaskens!

    SvaraRadera
  2. Snart får jag köpa ny våg. Alternativet är att sluta läsa sådana här bloggar med en himmla massa snadder i...
    Får bli ny våg.
    Jag älskar kakor av alla slag..
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Åh vilka godingar! :)
    Nu är jag tillbaka med min bakblogg igen, hoppas ni vill titta in igen :)

    Soliga hälsningar Sandra drömkaka

    SvaraRadera