onsdag 5 november 2014

Kakbuffé!

I höstas hade vi namngivning för dottern och bjöd givetvis på massor av hembakt fika. Det blev ganska stora mängder så vi fick till och med skicka med gästerna fika hem och trots det blev det bra mycket över. Men är det kalas så är det, så istället för att riskera att det tog slut öste vi på ordentligt!


Det blev så många olika att jag delar upp detta på flera inlägg, annars blir det väldigt långt. Vissa av sakerna är återkommande favoriter, recepten på dem kommer nedan.


Arraksbollarna kan jag få såna cravings efter och jag vet inte hur många jag till sist fick i mig... Den allra godaste kladdkakan har bakats otaliga gånger och jag tycker fortfarande att den är supersmarrig. Leilas chokladmuffins i minivariant, de är nog de godaste chokladmuffinsen jag ätit. Jag försökte mig på en hallonfrosting ovanpå som körde ihop sig totalt, försökte rädda den med vispad grädde men det blev inte så mycket smak... Från Leila kommer även sirapskakorna som är gudomliga. Gott med lite ingefära i kakan för lite extra sting.

Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar