lördag 25 april 2009

Världens enklaste kaka.



Det här receptet har jag fått av min kompis Margareta.
En snabbakad liten kaka.
Ett recept som jag tror att vi är rätt ensamma om.
Å nu får ni det också.

Cornflakeskakor
150 gram smör smältes

4 dl havregryn
1,5 dl socker
2 msk sirap
1 tsk bakpulver

blandas och tillsättes till smöret

Plattas ut i en liten långpanna.
Grädda i 175-200 grader till det börjar bubbla och koka i smeten.
Ta ut den direkt och lägg på corn flakes.
Tryck ner dem i smeten med en gaffel.

Sätt in plåten igen och grädda lite till tills den får en fin färg.

OM du gräddar kakan för länge kommer den att bli stenhård.....

~ ~ Barbro ~ ~


8 kommentarer:

  1. det står inte att man ska ha cornflakes??!

    SvaraRadera
  2. Jo, då om du läser noga!
    Jag gjorde texten fet just där nu så att du ser det ordentligt...

    SvaraRadera
  3. Kan man göra det utan sirap ?

    SvaraRadera
  4. Testa, det kan inte ha så stor betydelse...

    SvaraRadera
  5. riktigt enkelt och gott!.lite smält cohklad och hakade nötter på och den blir perfekt!:D

    SvaraRadera
  6. Ser inte mycket ut för världen men smakar ljuvligt. Man får se upp och inte grädda för länge.

    :D

    SvaraRadera
  7. oj vad god den ser god ut dina recept ser verkligen goda ut men kan jag byta ut till Glutenmix i stället.Har precis en kaka i ugnen vaniljkaka vi får se hur den blir men den ser bra ut hög hoppas att den är lika god.

    SvaraRadera