måndag 27 juli 2009

Köttfärssås

Jag har aldrig lyckats lära mig att göra en bra köttfärssås, jag skyller på att mamma gjorde sån god när jag var yngre och att min Ola har serverat mig en god sådan de senaste sex åren. För några veckor sedan kände jag mig full av inspiration och letade runt på nätet efter något som passade min smak. Hittade ett recept som jag nu har testat två gånger och som både Ola och jag tycker är mycket gott. Och enkelt. Nästa gång ska jag lägga i tunna skivor av morot också.

Blev aldrig av att ta ett kort på resultatet, så bjuder i stället på en bild från Shanghai dit jag åker imorgon kväll. Lär bli en hel del spännande matupplevelser där!



/Sofie

2 kommentarer:

  1. Ha en trevlig resa och hälsa Lina! Ta mycket bilder.
    Jag tyckte att den köttfärsåsen är lik min förutom grädden och nudlarna...

    Kram ♥ från mamma

    SvaraRadera
  2. Alltid kul med nya recept att testa, blir ju lite hemmavant med samma sort varje gång, lite förändring på ingredienser är ju inte så dumt, kan ju bli en riktigt härlig smakupplevelse.

    Wow Shanghai, det låter nåt det, ha det riktigt härligt där.
    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera