måndag 28 december 2009

Fläskfilépanna


Fläskfilépanna

Missade att fota maten glupska som vi var. Kan bara berätta att det var kanongott och visa upp min tallrik innan det mumsades upp.! Enkelt att göra var det också.

Fläskfilé
Röd paprika
Färska champinjoner
champinjoncremefraiche ( hittade ingen tog en med karl johansvamp och citron)
Matlagningsgrädde
Sweet chilisås

Stek fläskfiléskivor salta, peppra och lägg dem i en ugnsfast form.
Fräs paprika och färska champinjoner och lägg ovanpå filén.
Bred ut creme fraichen ovanpå.
Blanda grädde och sweet chilisås och häll ovanpå. Jag tog rejält mycket sweet...

Strö över riven ost och gratinera i 200 grader tills det fått färg.

Servera hasselbackspotatis eller klyftpotatis till.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad gott....det måste jag prova till helgen.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde grytan idag, mycket uppskattad av hela familjen. Den ska jag laga fler gånger.//Anne-Lie

    SvaraRadera