tisdag 3 mars 2009

Vackraste tårtan!

I somras när jag fyllde 25 bakade Sofie en helt fantastisk tårta till min Sex and the city-fest. Jag vet, inte mycket SATC över att baka själv, de tjejerna äter ju alltid lyxigt ute men ändå :-)
På bilden är den vackra tårtan innan den blev inställt i ugnen för en ytterst kort gräddning, receptet hittar ni här.Den var verkligen lika god som vacker, rekommenderas verkligen till sommaren! Hallonmaräng i kombination med lemoncurd visade sig verkligen vara en hit, jag var väldigt positivt överraskad med tanke på att jag mest ville ha tårtan för att den var rosa och fluffig....





Vi bjöd även på fruktsallad på spett och
fantastiskt fina snittar. Lax om jag inte missminner mig!




~Karin

4 kommentarer:

  1. Vad läckert det ser ut! Trist att man inte blev bjuden när det vankades så mycket gott...

    SvaraRadera
  2. Mm, blir lite sugen igen. Kanske ska göra den till mitt afternoon tea om två veckor...

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin tårta! Den hade jag absolut inte tackat nej till så god som den verkar vara! Mums!! :-)

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen mumsigt ut... en riktig delikatess, kanske något inför stundande 18-års kalas.
    Ha det gott!

    SvaraRadera