tisdag 22 september 2009

Fisk!

Tänkte att jag skulle laga lite fisk, gör det väldigt sällan och jag är inte heller särskilt bra på det.. Men övning ger färdighet :)

Hittade ett recept på Tasteline med det enklaste man kan göra tänkte jag, torsk med ägg och persiljesås, fast jag bytte ut persiljan mot dill.

Det var ganska lätt men jag gjorde åter igen misstaget att laga fisken för länge, så den blir torr. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få den bättre men jag är rädd för att den ska vara rå i mitten...Tips på fisktillagning eller andra recept med fisk mottages tacksamt. Gott blev det hur som helst, är överlag mycket nöjd med resultatet!


Det är inte lätt att bara ha tre plattor när man ska göra en massa saker samtidigt, men med lite organisering så gick det alldeles utmärkt!Hade planen att jag skulle göra en gratäng av det men jag tänkte att det blev för mycket disk ;)



Och när jag ändå höll på.. så bakade jag lite bröd samtidigt! När jag väl är huslig, då är jag väldigt huslig!

Det har bakats innan på bloggen av syster yster, vi har även bakat det tillsammans förut.. Det är så fantastiskt gott! Nu är det skivat och nedfryst i väntan på att jag ska vardagslyxa med det :)


~Karin

1 kommentar:

  1. Äppelbrödet är gott det vet jag! Lite annorlunda smak...

    SvaraRadera