tisdag 16 februari 2010

Enkel pastasås


Tema: Enkel och snabb vardagsmat!
Jag försöker vidga min repertoar vad gäller vardagsmat, det är ju ofta så att man vill att det ska gå snabbt och vara enkelt efter en lång dags arbete! Jag har därför hört mig för både av familj och vänner för att få tips på vad de lagar, här är ett förslag jag fick av min kompis Karin!

Skiva upp paprika, champinjoner och kalkon, stek runt fem minuter i en varm panna. Tillsätt krossade tomater, chilisås och några skedar creme fraiche, rör runt och låt koka upp. Servera till kokt pasta och om man vill ha lite extra kan man smula fetaost över. Supergott, supersnabbt och superenkelt, mat i min smak med andra ord :-)

~Karin

4 kommentarer:

  1. Bra när det är tidsbrist, kan tänka mig att det skulle passa med bacon också.

    Måste tillägga att tallriken är helt i min stil.
    Nettan

    SvaraRadera
  2. Bacon funkar nog hur bra som helst, men kalkon är bättre för den som måste ha koll på kalorierna :-)

    Vad kul, min snart 10 år gamla tallrik som jag fick i 18årspresent av mina kära syskon.

    SvaraRadera
  3. Hej. Vilken trevlig blogg ni har! Det måste vara jätteroligt att ni alla 3 har samma intresse. Kul att ha en blogg ihop. Kommer kika in hos er fler gånger!

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en bra dag idag! :)

    SvaraRadera